18 d’octubre de 2021

La importància de la logística d'última milla

Moltes de les claus que permeten millorar i solucionar els problemes i reptes de la logística del transport estan en el transport d'última milla.


D'entrada, cal destacar la naturalesa doble de l'última milla en logística. Per a l'agència de transports, l'última milla ofereix connectar amb dos aspectes fonamentals del servei logístic i de transports: el temps i el cost. Aquestes dues qüestions també connecten amb els diferents agents que intervenen en el transport: els treballadors de l'empresa i el client.


A continuació, explicarem detalladament les claus de la logística d'última milla i el rol dels diferents agents.

El temps: la seva brevetat


La primera variable per a tenir en compte és el temps. Més concretament, la brevetat de temps en els lliuraments.


El client espera que la seva compra arribi al més aviat possible al seu domicili i pugui començar a utilitzar-lo al més aviat possible. En el cas dels electrodomèstics, sol ocórrer que quan algú realitza una comanda és perquè l'electrodomèstic que està comprant li ha deixat de funcionar a casa. Ningú compra un rentavaixella o una nevera de sobres si ja té un que li funciona a casa.


És per això que, en el nostre cas, la rapidesa en els lliuraments dels nostres productes és vital per al client.

Els costos


El temps de lliurament implica una sèrie de costos associats, que són també els costos del servei logístic mateix. Parlem aquí del personal que realitza el transport, el muntatge i la instal·lació de l'electrodomèstic. També ha de tenir-se en compte el cost del transport, que inclou el combustible, les despeses dels vehicles, els peatges i l'estacionament.


Com el transport d'última milla és un treball més personalitzat i detallat, calcular els costos associats als lliuraments i instal·lacions dels electrodomèstics resulta especialment difícil. No és el mateix la logística i el transport a gran escala que el servei d'última milla, que implica volums més petits, trànsit a les ciutats i altres reptes que ja hem explicat anteriorment.

La rapidesa en els lliuraments dels nostres productes és un factor fonamental.

Des de BCG…


En BCG hem desenvolupat una especialització en el càlcul i en la realització d'aquests serveis d'última milla de línia blanca, alguna cosa que únicament hem aconseguit per mitjà de molts anys d'experiència i optimització de processos. És per això que podem oferir als nostres clients terminis de lliurament ràpids, però realistes i amb despeses d'enviament ajustats, però que ens permeten realitzar el servei de manera correcta i amb garanties de qualitat i experiència.

El sistema d'última milla que hem desenvolupat en BCG ofereix als nostres clients lliuraments correctes.

Temps i costos: claus essencials


El temps i els costos són les claus que ajuden a entendre l'última milla logística de manera fàcil i simplificada. Tenint en compte tots dos, podem fer-nos una idea ràpida de com funciona el transport d'electrodomèstics actualment. També ens permet reflexionar i pensar en maneres de millorar i optimitzar el servei d'última milla per al futur integrant les demandes del client i dels treballadors de les agències de transport.

Pensem en els consumidors


El servei d'última milla enllaça l'empresa amb el consumidor final: és el punt de connexió entre els treballadors de les agències de transports d'electrodomèstics i els clients.


Els consumidors esperen l'arribada del seu electrodomèstic a la seva casa el més ràpid, àgil i professional possible. També esperen una bona instal·lació del seu electrodomèstic que els de tranquil·litat i seguretat.


Els treballadors de les empreses de logística de transport han de complir amb les expectatives del client tant en el procés de transport com en el de lliurament i instal·lació.

El nostre equip està sempre disponible per a resoldre qualsevol necessitat logística en temps real.

En resum


La logística d'última milla és doncs el punt d'unió entre les expectatives del client i les responsabilitats del treballador i de l'empresa de transports.


En el cas de l'última milla de línia blanca, que en BCG som especialistes, els nostres transportistes són també els responsables d'instal·lar els electrodomèstics en la llar del client. Aquesta particularitat del transport d'electrodomèstics implica major professionalitat i versatilitat dels nostres treballadors. És per això que un bon servei d'última milla en electrodomèstics és la clau per a la satisfacció del client amb la seva compra. En BCG som conscients d'això i estem compromesos amb els nostres clients a donar el millor de nosaltres en els nostres serveis d'última milla logística.

Utilitzem cookies