18 d’octubre de 2021

Les claus de la logística d'última milla

Què és la logística d'última milla i per a què serveix?


La logística d'última milla correspon a la gestió de l'últim trajecte de l'enviament d'un electrodomèstic i comprèn el lliurament al client i la instal·lació del producte. En altres paraules, quan parlem de transport d'última milla ens referim als últims quilòmetres que la teva comanda recorrerà abans d'arribar a la teva casa.


Per a nosaltres, en BCG, aquest servei també inclou la instal·lació i posada en marxa de l'electrodomèstic in situ i això ens fa especialistes en logística d'última milla en electrodomèstics.

Com funciona a Espanya?


L'última milla logística també es coneix com a distribució capil·lar a causa de la ramificació de rutes de lliurament per tot el territori. A Espanya, la gestió del transport i el lliurament en grans ciutats com Barcelona o Madrid exigeix un mètode logístic molt diferent al que funciona en ciutats mitjanes o pobles. El servei d'última milla a les illes Balears, on també operem, presenta al seu torn altres reptes diferents als peninsulars.


Saber adaptar-se a les diferents exigències del camp o la ciutat és clau per a un lliurament reeixit de la comanda.

En BCG adaptem la nostra logística sobre la base de les exigències de la comanda.

El nostre paper en el sistema


Les agències de transport de línia blanca -les especialitzades en el transport d'electrodomèstics- som les responsables de garantir una bona rebuda de la comanda i de la posada en marxa d'aquest.


Aquesta última fase del cicle de transport és la que connecta per primera vegada el producte amb el consumidor i és per això que hem de mantenir l'excel·lència en el procés per a no desvirtuar el producte.


La satisfacció del client amb la compra del seu electrodomèstic és directament proporcional al nostre treball i organització del servei de transport.

Una bona logística d'última milla


El servei d'última milla ha de ser ràpid i efectiu. Els temps d'espera des que es recullen els electrodomèstics en el magatzem fins que s'instal·len en el lloc desitjat pel client a la seva casa són cada vegada més reduïts i és per això que es necessita actuar amb rapidesa i celeritat. És responsabilitat de les agències de transport d'electrodomèstics garantir un lliurament dins dels terminis pautats amb el client.


A més, el transport d'aquests últims quilòmetres que separen el magatzem de la casa del client comprèn diversos processos diferents.

El pas a pas


Primer, el pick-up i etiquetatge de l'electrodomèstic -o electrodomèstics- en els nostres magatzems locals perquè després es pugui iniciar el trasllat del paquet sabent en tot moment el lloc de destinació de l'electrodomèstic.


Una vegada que les comandes salin del magatzem, estem davant el procés de transport com a tal. El mitjà prioritari serà sempre per terra amb el transport en camió, camioneta o furgoneta. No obstant això, en BCG treballem com a empresa de transport a Balears i això implica l'ús de vaixells de càrrega que connecten la Península amb les illes com a mitjà de transport marítim.


Una vegada el paquet arriba al seu destí, entren en joc processos de descàrrega, comprovació del producte, signatura d'albarans i instal·lació de l'electrodomèstic.

El procés no acaba quan el paquet arriba al seu destí.

En resum


Saber realitzar amb èxit tots aquests processos diferents és la clau per a una bona gestió del transport d'última milla a nivell logístic. Tenir tots aquests processos ben estudiats i optimitzats és també fonamental per a poder oferir el millor servei possible als nostres clients.


És per tot això pel que el servei d'última milla és un aspecte clau en la logística del transport dels electrodomèstics. No obstant això, aquest servei presenta diferents reptes i dificultats que les agències de transport hem de reconèixer i superar.

Utilitzem cookies